Povestea unei afacei

Povestea unei afaceri

Cine deține o afacere care a depășit proba timpului rezistând mai mult de 10 ani, are de spus o poveste cel puțin interesantă despre asta. Oricât de simplu arată lucrurile din exterior și oricât de progresiv pare a fi cursul lucrurilor, numai cine este în interior poate spune dacă suișurilor le-au corespuns tot atâtea coborâșuri sau cât de abrupte au fost la un moment dat pantele către care i-a mânat drumul.

Există, cu siguranță un anumit cadru în care se desfășoară totul, iar felul în care arată acesta influențează maniera în care începe o poveste și poate chiar cursul ei. Dar mai presus de acest lucru este modul de gândire și capacitatea de a găsi portițele de ieșire în situațiile în care ajungi într-un impas. Ca să poți merge mai departe însă este esențial să gândești ca un cercetător care a descoperit un tărâm nou. În acest caz, ori de câte ori ți se ivește în cale un zid, trebuie să știi că menirea ta este nu neapărat aceea de a-l dărâma, cât cea de a-l sparge încet.

Poți crea mai întâi o fereastră. Este suficient pentru a descoperi o nouă perspectivă și pentru a-ți continua cercetarea. Iar mai apoi, după ce ai zărit poteca, urmează să-ți lărgești perspectiva. Extinzi gaura din zid, înlocuiești fereastra cu o ușă. Ieși și pornești mai departe întru explorarea pământului nou.

Continui pentru o vreme să bătătorești poteci, apoi, într-o dimineață te trezești cu gândul că luminișul prin care trece poteca descoperită nu-i dă voie soarelui să te încălzescă pe cât ai vrea. Scoți o toporișcă și începi să tai din rămurelele care te umbreau. Când ceilalți doritori de lumina și căldura solară descoperă că prin preajma lor există cineva care mai mult decât să-și dorească ceva s-a ridicat din poziția de șezut și a trecut la acțiune, au început să vadă în el ceva mai mult decât până în momentul acela, au devenit atenți și timpul le-a confirmat, de fapt, existența unui șef de trib. Au venit să te cunoască, pentru că aveau nevoie să li se spună cum să aducă lumina și în casele lor.

După un timp, tu însuți ai descoperit un cercetător ca și tine. L-ai studiat întâi de departe, apoi ai decis că e mai bine să-l cunoști. Ați descoperit că aveți țeluri comune și împreună ați clădit un pod.

Ei bine, cam așa arată de obicei în sensul cel mai abstract, povestea unei afaceri. Este un ciclu de cercetări, acțiuni și conexiuni, fiecare din cele trei segmente deținând rolul său extrem de important. Este deci vorba de multă muncă, de curaj necesar atunci când pășești în întuneric cu riscul de a călca în gol și de deschiderea de a vorbi pe limba tuturor, pentru că, înainte de toate afacerile se fac cu oameni. Prin serviciile de calitate și relațiile oneste cu clienții – persoane fizice sau juridice, se clădește încrederea. Aceasta, odată câștigată, devine eticheta care-ți va deschide următoarele drumuri. Cam asta e. Povestea noastră concretă, o poți descoperi aici.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *